Papandreopoulou Katia

Assistant Professor

Office: Δ1.12

Undergraduate courses

Graduate courses

To be announced soon.

Education

Research interests

Selected publications

Books

Papers and Chapters

  • « White statues in the “White City”: Greece’s participation in the World’s Columbian Exhibition, 1893», in Ingrid Halland, Helene Engnes Birkeli, Tonje Haukland Sørensen (eds.), Deep White. Myths, materialities and ideologies of an ambivalent colour, Brill, 2025 (tbp.)
  • « Η Hilla Rebay, από τo μουσείο Mη-Aντικειμενικής Zωγραφικής στο Guggenheim: o ρόλος της θεοσοφίας και του μυστικισμού στη συγκρότηση μιας εικαστικής συλλογής στις αρχές του 20ού αιώνα”, στο Άρτεμις Ζερβού (επιμ.), in Ψηφιακά Πρακτικά της Επιστημονικής Συνάντησης «Θεοσοφισμός και εικαστικές τέχνες» (Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου, 13 Ιανουαρίου 2023). Θέματα Τέχνης, ιστότοπος ΕΠΜΑΣ, Σεπτέμβριος 2023: https://www.nationalgallery.gr/themata-technis/theosofismos-kai-eikastikes-technes/
  • « Transnationalism in the field of art in Greece; the case of the International Exhibition of Athens in 1903», π. Historein, 20/2, 2023. https://www.historein.gr/HTML/1424A2/main1424A2.html?1=1424&2=30301#
  • «Thoughts on the fate of public monuments during the Black Lives Matter (BLM) movement: a request for epuration in the decolonial era», in Lia Yoka, (dir.), Political Monuments from the 20th to the 21st century: Memory-Form-Meaning, Association of Greek Art Historians, 2022, σ. 71-70. https://eeit.org/3d-flip-book/political-monuments-from-the-20th-to-the-21st-century-memory-form-meaning/
  • «Αποαποικιοποιώντας το μουσείο και την επιμέλεια: η έκθεση “Το μαύρο μοντέλο, από τον Ζερικώ στον Ματίς” [Le Μodèle noir, de Géricault à Matisse] στο μουσείο Orsay» (Παρίσι, 26 Μαρτίου-21 Ιουλίου 2019), π. Τα Ιστορικά 74, 2022, σ. 247-257.
  • « Sous l’impulsion d’une culture latine et méditerranéenne : la revue La Renaissance latine (1902-1905) et les arts », π. Artl@s Bulletin, 10, Issue 2, Fall 2021, σ. 37-48. https://docs.lib.purdue.edu/artlas/vol10/iss2/3/
  • «Η επανέκθεση “Modernités Plurielles” των μόνιμων συλλογών του Μουσείου Πομπιντού: επανεξετάζοντας την αφήγηση της μοντέρνας τέχνης της Δύσης», στο Αρετή Αδαμοπούλου, Λία Γυιόκα, Κωνσταντίνος Ι. Στεφανής (επιμ.), Ιστορία της Τέχνης. Ζητήματα ιστορίας, μεθοδολογίας, ιστοριογραφίας, Πρακτικά Ε’ Συνεδρίου Ιστορίας της Τέχνης, Αθήνα, Gutenberg, 2019, σ. 370-384.
  • «Γάλλοι διανοούμενοι ανάμεσα σε διεθνισμό και εθνικισμό στην Γ’ Γαλλική Δημοκρατία. Το παράδειγμα του κριτικού και ιστορικού της τέχνης Camille Mauclair», π. Τα Ιστορικά, 68, Οκτ. 2018, σ. 223-241.
  • « L’Œuvre sociale de l’art moderne, 1901 », in Neil McWilliam, Catherine Méneux, Julie Ramos (dir.), L’Art Social en France de la Révolution à la Grande Guerre. Anthologie de textes sources, Publications de l’Institut national de l’Histoire de l’Art, 2014 / INHA (« Sources »), 2014 [En ligne], URL : http://inha.revues.org/5949 .
  • « Les Peintres Intimistes : un appel national dans la critique d’art de Camille Mauclair en 1900 », π. Histoire de l’Art, τ. 72, Ιούνιος 2013, σ. 13-22. http://blog.apahau.org/katia-papandreopoulou-les-peintres-intimistes-un-appel-national-dans-la-critique-dart-de-camille-mauclair-en-1900-histoire-de-lart-n-72-2013/
Skip to content