Γραφείο: Δ1.12
Προπτυχιακά μαθήματα
- Ιστορία της Ευρωπαϊκής Τέχνης ΙΙ (εξάμηνο: 4)
- Θεωρία και κριτική της τέχνης, 18ος-20ος αι. (εξάμηνο: 5)
- Μουσεία και εκθέσεις στη νεότερη και σύγχρονη εποχή (εξάμηνο: 7)
- Καλλιτεχνικές πρωτοπορίες του 20ου αιώνα (εξάμηνο: 8)
Μεταπτυχιακά μαθήματα
Θα ανακοινωθούν σύντομα.
Σπουδές
- Μεταδιδακτορική έρευνα στην Ιστορία της Τέχνης, Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) – Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ), στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής δράσης «Ενίσχυση Μεταδιδακτόρων Ερευνητών/τριών – Β’ κύκλος». Θεματική έρευνας: «Ζητήματα ιστοριογραφίας και τεχνοκριτικού λόγου για την εικαστική παραγωγή στην Ελλάδα, 1890-1930: διεθνικές προσεγγίσεις», 2020-2022.
- Διδακτορική διατριβή (Τhèse de Doctorat) στην Ιστορία της Τέχνης. Τίτλος διατριβής: Camille Mauclair (1872-1945) critique et historien de l’art. Une leçon de nationalisme pictural. Université Paris Ι – Panthéon, Sorbonne, 2013. [Βραβείο Orsay 2017 – Prix du musée d’Orsay]. https://www.musee-orsay.fr/fr/ressources/ressources-scientifiques/presentation-et-mode-demploi/prix-du-musee-dorsay#anchor-navigation-1 ]
- Μεταπτυχιακό δίπλωμα (Master II, Recherche) στην Ιστορία της μοντέρνας Τέχνης. Τίτλος διπλωματικής εργασίας: La critique d’art dans la revue Mercure de France, 1892-1898. Université Paris Ι -Panthéon, Sorbonne, 2006.
- Πτυχίο Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης, 2005.
- Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα
Ερευνητικά ενδιαφέροντα
- Ευρωπαϊκή Τέχνη, 18ος-20ος αι.
- Γαλλική τεχνοκριτική και ιστοριογραφία
- Ιστορία των εκθέσεων και των επιμελητικών πρακτικών
- Ιστορία των ιδεών
- Εθνικισμοί, ρατσισμοί, ολοκληρωτισμοί στην Ιστορία της Τέχνης
- Σύγχρονες μεθοδολογίες και προσεγγίσεις στην Ιστορία της Τέχνης (φεμινισμός, διεθνικές- παγκόσμιες προσεγγίσεις)
Επιλεγμένες δημοσιεύσεις
- « White statues in the “White City”: Greece’s participation in the World’s Columbian Exhibition, 1893», in Ingrid Halland, Helene Engnes Birkeli, Tonje Haukland Sørensen (eds.), Deep White. Myths, materialities and ideologies of an ambivalent colour, Brill, 2025 (tbp.)
- « Η Hilla Rebay, από τo μουσείο Mη-Aντικειμενικής Zωγραφικής στο Guggenheim: o ρόλος της θεοσοφίας και του μυστικισμού στη συγκρότηση μιας εικαστικής συλλογής στις αρχές του 20ού αιώνα”, στο Άρτεμις Ζερβού (επιμ.), in Ψηφιακά Πρακτικά της Επιστημονικής Συνάντησης «Θεοσοφισμός και εικαστικές τέχνες» (Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου, 13 Ιανουαρίου 2023). Θέματα Τέχνης, ιστότοπος ΕΠΜΑΣ, Σεπτέμβριος 2023: https://www.nationalgallery.gr/themata-technis/theosofismos-kai-eikastikes-technes/
- « Transnationalism in the field of art in Greece; the case of the International Exhibition of Athens in 1903», π. Historein, 20/2, 2023. https://www.historein.gr/HTML/1424A2/main1424A2.html?1=1424&2=30301#
- «Thoughts on the fate of public monuments during the Black Lives Matter (BLM) movement: a request for epuration in the decolonial era», in Lia Yoka, (dir.), Political Monuments from the 20th to the 21st century: Memory-Form-Meaning, Association of Greek Art Historians, 2022, σ. 71-70. https://eeit.org/3d-flip-book/political-monuments-from-the-20th-to-the-21st-century-memory-form-meaning/
- «Αποαποικιοποιώντας το μουσείο και την επιμέλεια: η έκθεση “Το μαύρο μοντέλο, από τον Ζερικώ στον Ματίς” [Le Μodèle noir, de Géricault à Matisse] στο μουσείο Orsay» (Παρίσι, 26 Μαρτίου-21 Ιουλίου 2019), π. Τα Ιστορικά 74, 2022, σ. 247-257.
- « Sous l’impulsion d’une culture latine et méditerranéenne : la revue La Renaissance latine (1902-1905) et les arts », π. Artl@s Bulletin, 10, Issue 2, Fall 2021, σ. 37-48. https://docs.lib.purdue.edu/artlas/vol10/iss2/3/
- «Η επανέκθεση “Modernités Plurielles” των μόνιμων συλλογών του Μουσείου Πομπιντού: επανεξετάζοντας την αφήγηση της μοντέρνας τέχνης της Δύσης», στο Αρετή Αδαμοπούλου, Λία Γυιόκα, Κωνσταντίνος Ι. Στεφανής (επιμ.), Ιστορία της Τέχνης. Ζητήματα ιστορίας, μεθοδολογίας, ιστοριογραφίας, Πρακτικά Ε’ Συνεδρίου Ιστορίας της Τέχνης, Αθήνα, Gutenberg, 2019, σ. 370-384.
- «Γάλλοι διανοούμενοι ανάμεσα σε διεθνισμό και εθνικισμό στην Γ’ Γαλλική Δημοκρατία. Το παράδειγμα του κριτικού και ιστορικού της τέχνης Camille Mauclair», π. Τα Ιστορικά, 68, Οκτ. 2018, σ. 223-241.
- « L’Œuvre sociale de l’art moderne, 1901 », in Neil McWilliam, Catherine Méneux, Julie Ramos (dir.), L’Art Social en France de la Révolution à la Grande Guerre. Anthologie de textes sources, Publications de l’Institut national de l’Histoire de l’Art, 2014 / INHA (« Sources »), 2014 [En ligne], URL : http://inha.revues.org/5949 .
- « Les Peintres Intimistes : un appel national dans la critique d’art de Camille Mauclair en 1900 », π. Histoire de l’Art, τ. 72, Ιούνιος 2013, σ. 13-22. http://blog.apahau.org/katia-papandreopoulou-les-peintres-intimistes-un-appel-national-dans-la-critique-dart-de-camille-mauclair-en-1900-histoire-de-lart-n-72-2013/